Moet je bij het coderen/jounaliseren persee altijd eerst de debet-boekingen verrichten?

Ik heb een (ouderwetse) leraar die erop blijft hameren dat je altijd eerst de debet-boekingen moet doen en dan pas de credit-boekingen, maar maakt dat tegenwoordig (zeker nu alles met de computer gaat) nu nog echt uit? Het gaat er toch om dat je in evenwicht blijft, de volgorde van boeking is toch niet zo belangrijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

nee het maakt geen verschil vaak zijn er automatische rekenprogramma's hoeft handmatig ook niet al is het wel overzichtelijk daarom misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij maakt dat idd niks uit. Misschien wil hij ervoor zorgen dat je niet al te depressief wordt van de credit boekingen door je eerst de debet boekingen te laten doen. Al hoewel dit bij de bank boekingen net weer andersom is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt inderdaad niets uit, sommige mensen vinden het alleen handiger.