Als je bij je partner gaat wonen, mag zijn/haar ex-partner dan meer geld (bv alimentatie) eisen voor de opvoeding van hun kinderen?

Ik wil te zijner tijd graag bij mijn partner in trekken, maar deze is bang dat zijn ex-vrouw meer geld wil zien om mee te betalen aan kosten die ze moeten maken voor hun kinderen, aangezien we straks 2 inkomens hebben. Toch hebben we het dan alsnog niet breed, dus graag zou ik weten of het wettelijk verplicht is dat hij meer bijdraagt als ik bij hem kom wonen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Als jullie een gezamelijke huishouding gaan voeren, kan de ex herziening aanvragen via de rechter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook als de afspraken over de alimentatie al 16 jaar geleden vastgesteld zijn? Zo oud is de jongste nu namelijk.
Rieneke1
10 jaar geleden
De omstandigheden zijn veranderd, dus ja, dat kan voor zover ik weet.

Het beste antwoord

Als jij bij je vriend gaat wonen, dan kan de ex van jouw vriend meer kinderalimentatie vragen, dit moet zij doen met behulp van een advocaat. De rechter kan in jullie geval inderdaad meer alimentatie toekennen, omdat jij zelf verdiend en daarmee de helft van de woonlasten van jouw vriend kan betalen, zijn kosten worden daardoor lager geschaald, waardoor zijn draagkracht groter wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Vind dat zo schandalig eigenlijk! Laat mevrouw maar harder gaan werken, sorry dat ik het zeg. Waar er twee kijven hebben er 2 schuld. En dan moet een "nieuw" iemand daar voor boeten, van de zotten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat ook niet bedacht, ik vind dat je na een scheiding beiden evenveel recht hebt om een nieuw leven op te bouwen en dat je elkaar het daarvoor niet onnodig moeilijk moet gaan maken.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Was natuurlijk niet naar jou toe Crea :-)
Ik had dit antwoord alleen niet verwacht. Ik dacht dat het geen verschil zou maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat hier wel om kinderalimentatie dus vind ik het wel terecht want die kosten handenvol geld,maar als het om partneralimentatie zou gaan dan zou ik het onterecht vinden.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Maar het is toch raar, als iemand die helemaal niets met het kind te maken heeft moet gaan betalen, of zie ik dat dan verkeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja en nee,het inkomen wordt gewoon meegerekend zoals crea al aangaf,dus de partner heeft minder uitgaven waardoor deze meer zal kunnen betalen aan alimentatie want het zijn toch ook zijn kinderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niets aan toe te voegen Maria, goed uitgelegd, dat is waarom de partner meer kan moeten gaan betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je crea. Het is soms wrang,maar aan de andere kant zijn het ook zijn kinderen waar hij zorg voor dient te dragen en de nieuwe partner weet waaraan zij begint lijkt mij.