Dat ligt aan een aantal dingen:
- Hoe dicht de huizen op elkaar staan
- Hoe ver je moet fietsen om bij je wijk/folderdepot te komen
- Welk bedrijf je bij zit
- Hoe zwaar de folders zijn
- Of je de folders moet insteken of niet

Als je in een drukke stad moet bezorgen, zal je minder per huis betaald krijgen. Als je wijk een aantal kilometer van je huis af ligt, zal je iets meer betaald krijgen. Ook de bedrijven verschillen nogal. Interlanden (nu failliet) betaalde ongeveer half zo veel als wat netwerk VSP of Axender zal betalen. Ook zijn er met bijv. kerst, oud&nieuw, pasen en moeder- en vaderdag veel dikkere folderpakketten, dus krijg je daar meer voor betaald.

Ik zelf bezorgde voor Interlanden, was 1.5 uur bezig voor 315 huizen, en kreeg daar ongeveer 8,50 per keer voor (1x in de week op zaterdag). Ik hoefde de folder niet in te steken. Ik ken ook mensen die dat wel deden. Die waren dan ongeveer 4-5 uur bezig (met bezorgen) en kregen daar rond de 30 euro voor per keer.

Zoek voordat je je ergens aanmeld even op internet, naar reacties van mensen die bij dat bedrijf werken om uit te vinden hoe dat bedrijf werkt en hoeveel ze ongeveer betalen.