moet je loonheffing betalen als 17 jarige, bij een bijbaantje?

ik werk sinds kort bij de jan linders en de eerste maand werd bij mij de loonheffing in gehouden en nu niet meer. Moet ik dit dan later allemaal nog terug gaan betalen of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Dat hangt af van je totale bruto jaarinkomen. Dat is verder ongeacht je leeftijd. Vanwege de manier waarop het belastingsysteem betaal je over ruim de eerste 6500 euro aan inkomen uit arbeid geen inkomstenbelasting of sociale premies. Als je daaronder blijft dan kan het zelfs lonen om belastingaangifte over 2013 te doen om de ingehouden loonheffing terug te krijgen (er moet dan over het hele jaar wel meer dan 14 euro zijn).