Moet ik kunnen internetbankieren om iets online te kopen?

Ik wil dus iets online kopen en dat kan ik. Alleen kan ik niet internetbankieren. Kan ik nu geen spulen online kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Bij diverse sites kun je gewoon bestellen en het geld overmaken. Vaak sturen ze dan het product pas op nadat ze het geld binnen hebben. Heel soms moet je betalen na ontvangst.
Je moet dus gewoon je bestelling op internet doen en kijken welke betaalmogelijkheden er zijn. Als het zonder internetbankieren niet gaat zoek je datgene dat je wilt kopen bij andere internetwinkels.
10 jaar geleden
Dat ligt eraan. Op sommige sites kun je er ook voor kiezen om met een creditcard te betalen, of kun je ervoor kiezen om je een factuur te laten mailen. Dan betaal je die factuur op de gewone manier (in dit geval dus met een overschrijfbriefje), en dan wordt de bestelling verstuurd op het moment dat de leverancier het geld binnen heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hangt van het bedrijf af. Als je ook de keuze hebt een acceptgirokaart te ontvangen, hoef je niet te kunnen internetbankieren. Het bedrijf loopt daarmee wel het risico dat de klant niet betaalt. Soms worden voor deze optie ook kosten in rekening gebracht omdat de administratieve afhandeling duurder is.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dat betalingsrisico is er natuurlijk niet als de leverancier de goederen pas verstuurt nadat de klant bijv. per acceptgiro heeft betaald. Nog een optie is dat de leverancier online een 'formulier' laat invullen voor eenmalige incasso. Risico is dan weer dat de klant de betaling kan laten storneren, terwijl de goederen al waren verstuurd na de 'succesvolle' incasso.
Computoon