hoe kom ik aan een ventvergunning?

ik wil ijs gaan verkopen op straat hoe kom ik aan zo'n vergunning.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat vraag je aan bij de gemeente waarin jij wilt gaan venten. Dat gaat tegenwoordig via je DigiD-inlog.

Toegevoegd na 6 minuten:
Let erop dat je ook moet voldoen aan de eisen van de Inspectie Gezondheidsbescherming (Keuringsdienst van Waren).

De gronden waarop de gemeente een ventvergunning kan weigeren liggen in de sfeer van handhaving van de openbare orde. Voorbeelden van dergelijke weigeringsgronden zijn het belang van de openbare orde, het voorkomen of beperken van overlast, of het belang van de verkeersveiligheid. Een andere reden om eventueel een vergunning te weigeren, is wanneer de bestaande plaatselijke voorzieningen in gevaar zouden komen als de gemeente de betreffende ventvergunning zou verlenen. (Bijvoorbeeld als er al twee ijskarren in die wijk rondrijden).
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En je mag alleen verpakt ijs verkopen.