mijn ex heeft dingen op mijn naam afgesloten en ik moet dit nu aflossen, zij heeft mij handtekening gezet onder contracten wat kan ik hier aan doen?

wij woonden samen, en het gaat om de nuon en waternet en de gemeente belasting, zij heeft dit alles op mijn naam gezet terwijl het haar huis was, ik gaf haar iedere maand een x bedrag van mijn loon zodat alles betaald zou worden, dit heeft zij alleen niet gedaan. Toen we uit elkaar gingen bleef ik dus met de schuld zitten waarvan ik niet eens wist dat ze er waren... wat kan ik doen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jc54
10 jaar geleden
Hadden jullie een geregistreerd partnerschap, en is de scheiding officieel, of was je zo maar bij haar gaan in wonen? In het laatste geval is er niks geregistreerd, en zal met haar tot een beschikking moeten komen. In het eerste geval zou je gerechtelijke stappen kunnen ondernemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(een deel van) de schulden verhalen op je ex-vriendin, zo mogelijk via onderlinge schikking. Voor de rest geef ik je weinig kans, tenzij het om zeer grote bedragen gaat en er sprake was van een samenlevingscontract oid. Wat betreft "Gemeente belasting" begrijp ik niet helemaal hoe dat op jou naam terecht kan komen, aangezien de woning van je ex-vriendin is/was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
we zijn niet getrouwd geweest en ook geen geregistreerd partnerschap, zij heeft die woning particulier gehuurd en ik ben er bij komen wonen, zij heeft toen alles aangevraagd maar onder mijn naam, en het rare van de gemeente belasting is, dat het gebaseerd is op 1 persoon..? die van mij en nergens is iets van haar terug te vinden... het huur contract is het enige wat op haar naam heeft gestaan

Antwoorden (1)

Je kan klacht indienen wegens schriftvervalsing,daar zij een valse handtekening geplaatst heeft.Dien ook klacht in bij de desbetreffende diensten.
Valsheid in geschrifte is een strafbaar feit, waarvan sprake is wanneer de valsheid gepaard gaat aan bedrieglijke inzichten en betrekking heeft op welbepaalde documenten die volgens de wet een zekere geloofwaardigheid genieten. Een valse vermelding op een factuur kan strafbaar zijn.
fremar
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Met "klacht indienen" in de eerste zin bedoel je dan "aangifte doen bij de politie", neem ik aan? Of moet de vraagsteller ergens anders tegen zijn vriendin een klacht indienen? Een klacht indienen bij de ex-vriendin zal weinig zin hebben...
fremar
10 jaar geleden
Inderdaad een klacht indienen bij de politie.Je zou ook eerst bij de nutsvoorzienningen inzage of copy vragen van de overeenkomst.