Ik heb net mijn vwodiploma gehaald. Hoe vraag ik een overbrugging aan? Ik heb nog geen tegemoetkoming aangevraagd.

Geboortedatum: half mei

Toegevoegd na 12 minuten:
Het gaat om het bedrag dat je krijgt als overbrugging tussen twee opleiding. In mijn geval tussen middelbare school en universiteit. Omdat je in die periode nog geen recht op studiefinanciering hebt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.2K
Amadea
10 jaar geleden
Wat bedoel je? Wat moet overbrugd en tegemoetgekomen worden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mijn weten bestaat iets dergelijks niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het bestaat wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Half mei is geen geboortedatum, hoe oud ben je geworden half mei?
Amadea
10 jaar geleden
De kans dat dit 18 jaar is lijkt mij zeer groot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zozo dat wil ik ook wel, geld omdat school nog ff niet begint. Waar meld ik me aan??

Antwoorden (2)

Als je 18 jaar bent en zit nog op school dus nog geen recht op studiefinanciering kun je in aanmerking komen voor tegemoetkoming scholieren.

Toegevoegd na 59 seconden:
en ouder dan 18 jaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
En in aanvulling op het andere antwoord: Zolang je nog geen 18 bent, hebben je ouders recht op kinderbijslag.
Enkele dagen geleden begon ik ook met het zoeken naar het aanvragen van studiefinanciering en de ovebrugging hiervan ( aangezien ik ook geslaagd ben voor mijn VWO diploma ). Duo is hier vrij onduidelijk in en geeft niet aan hoe je de overbrugging aanvraagt. Vandaag vond ik het invulformulier waarbij deze naar het duo op moet sturen, zodat je wijzigingen door kunt voeren. Link: http://www.duo.nl/Images/7151_tcm7-543.pdf

Succes!

Toegevoegd na 11 uur:
Ter toevoeging op het formulier: op punt 5.2 kan je de overbrugging aangeven.