Kan een vereniging mij verplichten om een bijdrage voor een feestavond te betalen als ik daarbij niet aanwezig ben?

Op de factuur van de vereniging staat naast het lidmaatschapsbedrag een fors bedrag genoemd voor een jubileumfeest. Ik wil dit niet betalen, maar kunnen ze mij hiertoe verplichten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, tenzij dit in de verenigings voorwaarden/contract staat. Maar acht dit niet waarschijnlijk.
10 jaar geleden
Dat kan als de algemene ledenvergadering dit voorstel van het bestuur heeft goedgekeurd, in feite is het gewoon een contributieverhoging. Als men er niet bij gezegd had dat het voor een feest is, had je het ook nooit geweten.

Zo zijn er ook verenigingen waar leden gedwongen worden loten te verkopen voor de Grote Club Actie.
Computoon