Ik word voor 50% ontslagen, en heb recht op een uitkering, hoe hoog is deze (zie rekenvoorbeeld)?

Stel ik heb bruto 1000,00. Mijn nieuwe loon wordt dan 500,00. Krijg ik nu ww (75%) over mijn gemiste 500,00 (dus 375,00), of wordt mijn loon aangevuld tot 75% van 1000,00 , dus 250,00?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De WW uitkering gaat uit van de uren die je ontslagen bent.
En je krijgt dus een uitkering voor die uren.
Omdat je die uren weer ter beschikking bent van de arbeidsmarkt.
Kortom, je zult ook voor die uren weer moeten solliciteren.

Je hebt een (nieuwe) baan. De helft van de oude baan. Die levert 500 euro op.
Dat blijft zo.
Die andere 500 euro ben je ontslagen. Voor die uren heb je recht op WW.
{overigens zal dat geen 75% blijven).
Dus je krijgt ww over 500 euro en voor die uren moet je solliciteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je voor dit duidelijke antwoord. Op de site het UWV kon ik het namelijk niet vinden.