Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik krijg sinds oktober een aanvullende bijstands uitkering ,nu krijg ik een 1000 terug van de belasting word dit geheel of gedeeltelijk ingehouden ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
760

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bijstand en andere inkomsten
De gemeente verlaagt uw bijstandsuitkering als u ander inkomen heeft. Bijvoorbeeld loon, een uitkering, alimentatie en heffingskortingen van de Belastingdienst. Een deel van uw loon mag u houden. Dat geldt ook voor (een deel van de) de onkostenvergoeding die u voor vrijwilligerswerk krijgt.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-mijn-bijstandsuitkering.html

Ik zou er maar rekening mee houden dat het gedeeltelijk wordt ingehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar wordt niks van ingehouden. Een belasting terruggave wordt niet gezien als inkomsten.

Toegevoegd na 11 minuten:
En als je geld terug krijgt van je energiebedrijf wordt er ook niks ingehouden.
Als je nu een prijs gewonnen zou hebben in een loterij dan wordt het wel ingehouden.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kom je daar bij?
Heb je een bron?
Want heffingskortingen van de Belastingdienst tellen wel degelijk mee.
grasmaaier
10 jaar geleden
Ik zit zelf nog in de bijstand en heb ook wel eens geld teruggekregen van de belastingen. En daar wordt geen probleem van gemaakt.
Een teruggave heeft ook niet veel te maken met die heffingskortingen denk ik. De vraagsteller heeft gewoon teveel betaald aan de belastingdienst en dat krijgt hij/zij nu terug.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding