ik krijg sinds oktober een aanvullende bijstands uitkering ,nu krijg ik een 1000 terug van de belasting word dit geheel of gedeeltelijk ingehouden ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Bijstand en andere inkomsten
De gemeente verlaagt uw bijstandsuitkering als u ander inkomen heeft. Bijvoorbeeld loon, een uitkering, alimentatie en heffingskortingen van de Belastingdienst. Een deel van uw loon mag u houden. Dat geldt ook voor (een deel van de) de onkostenvergoeding die u voor vrijwilligerswerk krijgt.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-mijn-bijstandsuitkering.html

Ik zou er maar rekening mee houden dat het gedeeltelijk wordt ingehouden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar wordt niks van ingehouden. Een belasting terruggave wordt niet gezien als inkomsten.

Toegevoegd na 11 minuten:
En als je geld terug krijgt van je energiebedrijf wordt er ook niks ingehouden.
Als je nu een prijs gewonnen zou hebben in een loterij dan wordt het wel ingehouden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kom je daar bij?
Heb je een bron?
Want heffingskortingen van de Belastingdienst tellen wel degelijk mee.
grasmaaier
10 jaar geleden
Ik zit zelf nog in de bijstand en heb ook wel eens geld teruggekregen van de belastingen. En daar wordt geen probleem van gemaakt.
Een teruggave heeft ook niet veel te maken met die heffingskortingen denk ik. De vraagsteller heeft gewoon teveel betaald aan de belastingdienst en dat krijgt hij/zij nu terug.