ik krijg sinds oktober een aanvullende bijstands uitkering ,nu krijg ik een 1000 terug van de belasting word dit geheel of gedeeltelijk ingehouden ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bijstand en andere inkomsten De gemeente verlaagt uw bijstandsuitkering als u ander inkomen heeft. Bijvoorbeeld loon, een uitkering, alimentatie en heffingskortingen van de Belastingdienst. Een deel van uw loon mag u houden. Dat geldt ook voor (een deel van de) de onkostenvergoeding die u voor vrijwilligerswerk krijgt. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-mijn-bijstandsuitkering.html Ik zou er maar rekening mee houden dat het gedeeltelijk wordt ingehouden.

Daar wordt niks van ingehouden. Een belasting terruggave wordt niet gezien als inkomsten. Toegevoegd na 11 minuten: En als je geld terug krijgt van je energiebedrijf wordt er ook niks ingehouden. Als je nu een prijs gewonnen zou hebben in een loterij dan wordt het wel ingehouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100