Als mijn bewindvoerder de post niet tijdig doorstuurt, waardoor ik de rekening te laat betaal, wat kan ik hier dan tegen doen?

Tijdens het WSNP traject heb ik een bewindvoerder waar mijn post naar toe gestuurd word. Deze zou uiterlijk binnen een week verstuurd moeten worden maar het word normaal gesproken al binnen een dag gedaan.
Nu krijg ik mijn brieven iedere keer pas 30-40 dagen na dagtekening binnen. Deze brieven zijn vooral van de belastingdienst.

Hierdoor moet ik nu een boete betalen aan de belastingdienst.

De bewindvoerder zegt dat ik er zelf voor verantwoordelijk ben dat de rekeningen op tijd betaald worden maar ik kan natuurlijk geen rekening betalen waarvan ik niet van het bestaan af weet.

Wat kan ik hier tegen doen zonder de bewindvoerder tegen de haren in te strijken?

Toegevoegd na 3 minuten:
IK heb de bewindvoerder overigens al zowel telefonisch als via de mail laten weten dat de post veel te laat aankomt. Hierbij heeft de bewindvoerder aangegeven dat ze geen invloed heeft op wat er in de postkamer gebeurd. (Want ze hebben ook zo veel klanten.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je tijdens het opstarten van het traject steun hebt gehad van een advocaat. Het is misschien niet de meest ideale optie, maar ik zou eens met deze persoon een afspraak maken om te kijken wat er juridisch gezien tegen gedaan kan worden. Uiteindelijk zal dat goedkoper uitpakken dan de boetes die je door te laat betalen binnenkrijgt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt natuurlijk ook eerst gratis juridisch advies inwinnen bij het Juridisch Loket. Kijk even op de website of er een locatie bij jou in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je onder bewind wordt gezet dan heb je alleen nog maar leef geld. De bewindvoerder behoort je inkomen en vermogen te beheren.
Soms kan een cliënt zijn financiële zaken niet meer zelf regelen. De rechter kan dan bepalen dat iemand anders de beslissingen neemt over geld en goederen (=vermogen). De rechter stelt dan een bewindvoerder aan. De cliënt mag vervolgens niet meer zelf beslissen over geldzaken.

De bewindvoerder is verantwoordelijk voor de financiële en de praktische kant van het vermogen van de cliënt. De bewindvoerder kan bijvoorbeeld een belastingaangifte doen, maar ook (bijzondere) bijstand, huurtoeslag of een persoonsgebonden budget (PGB) aanvragen. Het kan gaan om het hele vermogen, of om een gedeelte daarvan.
ronron1212