Welke bank in Nederland is het snelst? (lees uitleg)

Het salaris bij de stichting waar ik werk wordt voor elke medewerker op de zelfde datum overgemaakt naar alle bankrekeningnummers,nu hebben niet allemaal de zelfde bank en ik hoor wel eens dat collega's die een rekening bij de ABN hebben het loon eerder op hun rekening hebben dan collega's bij bijvoorbeeld de Postbank. Ik vind dit erg raar,waar ligt dit aan? Welke bank is dan het ''snelst'' in Nederland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Er is normaal gesproken weinig tot geen verschil voor wat betreft de overboekingen door banken. Alle overboekingen worden tegenwoordig allemaal via internet verricht via Equens dat is het centrale orgaan dat alle overboekingen verwerkt. Dat betekent dat de boekingen verschillende keren op een dag worden verwerkt. Er mag dus hooguit een dag verschil zitten voor wat betreft de bijschrijving door de verschillende banken.

Het enige verschil kan zitten in de overboeking als de stichting en de medewerker dezelfde bank hebben dan kan de overboeking rechtstreeks plaatsvinden omdat dan rechtstreeks wordt geboekt zonder tussenkomst van Equens.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, als ik geld krijg via iemand van marktplaats is het er eerder als die persoon OOK bij de rabobank zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist, bank naar dezelfde bank gaat het snelst, bank naar bank soms iets langzamer, bank naar ING/Postbank en andersom gaat nog wat trager