Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag ontslag nemen bij de hema maar mijn contract eindigt pas in 14-09-2013 mag ik dan toch ontslag nemen?

Ik wil na de zomervakantie niet meer bij de hema werken ik vind het echt niet leuk daar ik werk daar sinds 05-01-2013 en in mijn contract staat tussentijds opzegging is mogelijk. Met inachtneming van het bepaalde in de hema CAO geldt alsdan wederzijds een opzeggingstermijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dit kan. Je kunt ontslag nemen, waarnaar je dan je opzegtermijn (meestal 1 maand, maar dat staat in je contract of cao) uitwerkt. Soms kun je overeenkomen dat je gewoon niet meer komt, dat ligt dan aan jou en je baas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel zorgen dat je voor het einde van de maand opzegt, wil je bijv op 1 augustus stoppen, zeg dan eind juni op, omdat je anders misschien nog een maand eraan vast zit, als je een opzegtermijn hebt van 1 maand, anders bij langer termijn ook op tijd ontslag nemen.
Wel een plus waard Ytje.
Antoni
10 jaar geleden
Crea, dat klopt, een opzegtermijn kan één maand zijn (dus 30 dagen), maar dáárbij kan de regel gelden, dat opzegging alleen per de eerste dag van de maand kan worden gedaan. Daar moet je goed op letten, Yasmin12. Een opzegtermijn kan dus een kalendermaand zijn (dit is meestal het geval), maar ook een periode van 30 dagen. Het is overigens ook mogelijk dat er afgesproken is, dat je ook per de 15de van de maand kan opzeggen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding