krijg je bijslag als je thuiswoont ?

Ik woon met mijn vriendin bij mijn schoonouders en zij is (zijn we pas achter gekomen) zwanger. Er zal dus geen ruimte meer zijn voor ons 3 als het kind er is, ik ben aan het zoeken naar een huis maar ik vraag me af of wij dus bijstand krijgen zolang zij nog thuiswoont ? (zij heeft geen werk/studie en is 18) ik ben een student en ik ben 24.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de UWV of de gemeente vragen... Als ze niet arbeidsongeschikt is, zal ze begeleid worden naar werk of studie en verder zijn haar ouders voor een groot deel financieel aansprakelijk. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord

Antwoorden (1)

Op de website http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/544 worden de verschillende rechten of geen rechten op bijstand uitgelegd. Recht hebben op een bijstandsuitkering hangt niet alleen af van je financiële vermogen.

Er zijn in den landen zogenaamde bijstandscoaches. Dit zijn mensen namens de gemeente mensen bijstaan bij hun budget vragen. Klop eens aan bij jouw gemeente en zoek uit wat de mogelijkheden zijn.