Kan ik als uitzendkracht op oproep basis een soort van uitkering krijgen bij onvoldoende werk?

Ik werk namelijk voor een uitzendbureau in de zorg maar op dit moment is er weinig werk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als u onder bijstandsniveau verdient kunt u proberen aanvullende bijstand te krijgen. Ga hiervoor naar de soc dienst van uw gemeente voor een oriënterend gesprek. Houd er rekening mee dat u aan bepaalde voorwaarden en verplichtingen zult moeten voldoen, zoals sollicitatieplicht en een vermogenstoets krijgt (huis, auto)
anneliez
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
De Sociale Dienst heet nu (2013, in Nederland) Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen, kortweg UWV. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitvoeringsinstituut_Werknemersverzekeringen
Antoni
11 jaar geleden
Zie ook www.uwv.nl en www.werk.nl
Ja, dit kan.
Je wordt dan aangevuld tot het maandelijkse (minimale) loon wat je als burger mag ontvangen.
Dus stel jij verdient € 400,- wordt de rest aangevuld.
Maar ze willen wel het liefst dat je zoveel mogelijk werkt, of ander werk gaat zoeken.

Gr.