Wat is er mis met de bankpassen tegenwoordig, en kunnen ze van mij verlangen dat ik alweer betaal voor twee nieuwe bankpassen?

Ik heb een tijdje geleden van twee banken (ABN en Rabo) nieuwe passen aan moeten vragen omdat ze steeds weigerden bij pinautomaten. Maar ook deze nieuwe passen doen het vaker niet dan wel zodat je eerst nog ergens een bank op moet zoeken waar je contant geld kunt pinnen.

Maar die van de Rabo maakte het deze week al tweemaal zo bont dat zelf mijn (Rabo!)pas daar geweigerd werd omdat die daar zogenaamd niet geschikt voor zou zijn.

Ben ik nu verplicht om straks wèèr voor twee nieuwe bankpassen te betalen terwijl ik er zelf geen schuld aan heb?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb mijn portemonee ook al nagekeken op iets wat erin kon zitten wat de magneetstrip kan verstoren, maar dat is ook niet het geval.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Ik heb al eens gehad dat er meerdere passen gemagnetiseerd werden door ze even op de balie te leggen bij b.v de C&A, en hetzelfde probleem door een magneet sluit systeem aan mijn tas

Toegevoegd na 15 minuten:
Mijn tas was ook niet groot maar dat kleine magneet sluitinkje was volgens de bank wel de oorzaak En bij de C&A en dat soort winkels ligt het echt aan de balie, na het shoppen daar zelfde probleem, even mijn knip op de balie gelegd.
Nu let ik op wat voor tas ik koop en leg mijn knip niet meer even op een balie of zo en nooit weer dat probleem gehad.

Toegevoegd na 26 minuten:
En ook een klein magneetje magnetiseerd dag en nacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe abn pas aangevraagd omdat de oude verlopen was. Hier heb ik voor moeten betalen zoals netjes in de voorwaarden stond. Deze nieuwe pas deed het slechts met heel veel moeite, dus ik ben naar de klantenbalie gegaan van de abn en heb daar gevraagd om een vervangingspas. Zonder problemen (en zonder betaling) heb ik deze toen een week later in de brievenbus gehad.

Als het een pas is die je pas hebt gehad en je kunt aannemelijk maken dat zij in gebreke zijn gebleven door je een verkeerde pas te sturen dan hoef je daar niet opnieuw voor te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, dat ga ik volgende week zeker doen dan. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bij de abn ook een nieuwe aangevraagd omdat de oude niet werkte en ook gratis eentje gekregen. Moet je natuurlijk wel even melden dat hij het niet doet he.
Als je bankpassen in een tas met magneetsluiting bewaard, worden ze snel onbruikbaar. Ik doe al jaren met dezelfde pas, maar ken mensen met hetzelfde probleem als jij hebt. Daar was steeds de tas met magneetsluiting de oorzaak.
paulus811
14 jaar geleden
Bij de Rabobank betaal je een vast bedrag per kwartaal voor je bankpakket (Bijv, Rabo Totaal). Je betaald bij mijn weten niet extra voor nieuwe passen: ik heb het ook wel eens gehad en niets hoeven betalen.
Wel zou ik eens goed nagaan wat je allemaal met je passen doet en of er toch geen magneten te dicht in de buurt komen (magneetsluitingen van tassen, GSM-hoesjes etc). Het is wel heel erg toevallig dat je in korte tijd 4 onbruikbare passen hebt....
Utrecht
14 jaar geleden
Toch waarschijnlijk de oorzaak van magnetisme,als je pas daar mee in aanraking komt.
Ik heb mijn bankpas altijd gewoon in mijn portemonnee,en daar buigt hij alle kanten op,maar hij doet het gewoon.
De laatste pas zat een scheur in maar als je hem goed platdrukte,kon hij zo in de automaat en je kon pinnen.
Geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mobiele telefoons schijnen ook een slechte invloed op bankpassen te hebben. Misschien zitten ze in je tas te dicht bij elkaar.
14 jaar geleden
"Gewoon" pech kan natuurlijk ook. Gelukkig betaal je bij de Rabobank niet iedere keer voor een vervangende pas, jij kunt er niet altijd iets aan doen dat je pas onbruikbaar is. Bedrijven laten nogal eens te laat of te weinig onderhoud plegen aan hun betaalapparatuur en als je dan een gevoelige pas hebt, lukt het niet met je betaling. Wil het eens helpen om dan je pas schoon te maken door m even langs je mouw te vegen?
En idd, we worden steeds meer omgeven door magnetische velden waardoor de strip beschadigd kan raken. Nog "even" en dan komt er een nieuwe generatie bankpassen, zonder magneetstrip maar met EMV-chip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat als herhaaldelijk een nieuwe pas voor je aangevrragd moeten worden, dat de bank uit coulance gratis een nieuwe pas moet aanvragen.