Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb per ongeluk een verkeer rekeningnummer opgegeven aan een goed doel, ben ik nu strafbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
821

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het berust op een vergissing. Je hebt per ongeluk een onjuist rekeningnummer doorgegeven. Een vergissing is menselijk en niet strafbaar.
Het onjuiste rekeningnummer zal niet overeenkomen met jouw tenaamstelling bij de bank. Je kunt contact opnemen met het goede doel en het rekeningnummer laten corrigeren bij jouw tenaamstelling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik het goed begrijp wilde je geld gaan storten voor een goed doel (waarschijnlijk via een bankoverschrijving) en heb je niet jou rekeningnummer opgegeven maar die van een onbekende. Het eerste wat je moet doen is zo snel mogelijk het goede doel inlichten over deze fout. Zij moeten dit kunnen oplossen. Aangezien het tijdstip zou je alvast een mailtje kunnen sturen of wellicht een tweet of post naar de webcare op social media als ze die hebben. Zolang je een duidelijke en tijdige verklaring geeft zullen ze niet moeilijk doen en ben je dus ook niet strafbaar,

Ik hoop dat ik je zo kon helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding