Mag de gerechtsdeurwaarder beslag op mijn inboedel leggen terwijl de schuld van mijn ex is ?

Mijn ex staat hier niet meer ingeschreven.
Vrijdag stond de deurwaarder aan de deur dat als het bedrag niet twee dagen betaald id ze beslag komen leggen op de inboedel.
Nu staat mijn ex hier al een jaar niet meer ingeschreven!
wat moet ik doen? straks komen ze met de politie binnen legg er n ze beslag.
En zijn ze niet verplicht het gba te checken.
Kan toch niet zo zijn omdat dit het laatst ingeschreven adres is van mijn ex een jaar geleden dat ze zomaar binnen mogen komen.
Overigens is de schuld niet bij de belastingdienst.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
ronron1212
11 jaar geleden
waar de schuld is maakt niet uit. Maar op wie zijn naam de schuld staat wel en wanneer hij gemaakt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet op mijn naam op die van mijn ex die hier niet meer woont ! heeft niks met mij te maken. maar omdat het , het laaste adres is waar hij ingeschreven stond komen ze hier. Waar hij al meer dan een jaar niet meer ingeschreven staat. Daarom vroeg ik me af als hij niet in het gba staat en hier niet woont kunnen ze toch niet zomaar beslag hier komen leggen op mijn inboedel!?
ronron1212
11 jaar geleden
Als je zeker weet dat hij niet meer in geschreven staat op jou adres dan moet je dat aan de deurwaarder vertellen en aangeven dat de gene waarop de schuld moet worden verrekend niet op jou adres woont.

Antwoorden (2)

Blijkbaar zijn er nog geen afspraken over de verdeling van de schulden in een echtscheidingsconvenant.
Als je in gemeenschap van goederen was getrouwd worden de schulden gedeeld, ieder krijgt de helft. Zelfs schulden, die één van jullie beiden is aangegaan voor het huwelijk, zijn voor jullie allebei.

Toegevoegd na 31 minuten:
In de situatie samenwonen Zonder samenlevingscontract:
Woonde je ongehuwd samen, dan blijft alles wat jullie verdienen of bezitten, gescheiden. Datzelfde geldt voor schulden. De ene partner is niet aansprakelijk voor de schulden van de andere partner. Een deurwaarder kan dus geen beslag leggen op jouw eigendommen, omdat je partner schulden heeft.

Je kunt de deurwaarder meedelen dat jij niet verantwoordelijk bent voor de betalingen van de betreffende persoon en dat die persoon niet op jouw adres woont. De deurwaarder heeft niet het recht beslag te leggen op jouw bezittingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie maar meer als samen wonen is het nooit geweest deze schuld is ook niet ontstaan in de tijd dat hij een relatie met mij had.
Omdat je niet getrouwd was en de schulden niet op jou naam staan kunnen ze niets. Ze hebben geen enkel recht daarnaast zijn ze verplicht na te gaan of je ex nog ingeschreven staat. Stuur een aangetekende brief met daarin je uitleg en dat hun in gebreken blijven om te checken bij de gemeente. Voor de rest hoef je niets te doen.