Heeft MLM gevolgen voor mijn uitkering?

Ik ben werkzoekend en overweeg om parttime met MLM aan de slag te gaan. Nu bestaat dat uit twee delen: directe verkoop van producten. De winst daarvan zijn inkomsten en logisch dat ik die moet opgeven.
Maar het belangrijkste deel is het opbouwen van een netwerk distributeurs. Volgens de HR (uitspraken in 2004 en 2009) valt de opbrengst hiervan niet onder "inkomsten"vanwege het speculatieve karakter.
Zijn dit dan ook geen inkomsten voor de UWV? Met andere woorden, moet ik royalties opgeven bij inkomsten? En daarmee ook. kan ik hieraan tijd besteden zonder dat ik dit aan UWV opgeef?

benieuwd naar reacties.
RB

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Multi-level marketing is te vergelijken met (in Nederland verboden) piramidespelen. Wil je a.u.b. HEEL goed oppassen voordat je ergens intrapt?
Je vastlegt?
Een hoop geld kwijt bent in zinloze investeringen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

Het beste antwoord

Als je een WW uitkering hebt moet je dat zeker opgeven.
Niet alleen voor de inkomsten
[hoewel je met MLM meer kans hebt op verlies.............]

Gaat u weer (gedeeltelijk) aan het werk? UWV kijkt dan naar de gevolgen voor uw uitkering. Wijzigingen in uw situatie moet u binnen 1 week nadat dit bij u bekend had kunnen zijn, bij UWV hebben gemeld.

Klik hier voor meer informatie over werken na een uitkering (website UWV).
http://www.weethoehetzit.nl/situatie/1/ik-heb-een-uitkering/vraag/266/ik-ga-werken/

Maar ook vanwege de tijd:
Je mag namelijk formeel niet eens vrijwilligerswerk doen,
omdat je 100 % beschikbaar moet zijn voor de arbeidsmarkt.