mijn maandelijkse netto inkomen uit werk is 1070 euro, kan k bijstand aanvragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je mag het aanvragen maar je krijgt het niet. Het gaat om een bruto inkomen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ook is het voor uw recht op een bijstandsuitkering van belang hoe veel inkomen en vermogen u heeft. Uw inkomen mag niet hoger zijn dan de voor u geldende bijstandsnorm en uw vermogen mag niet hoger zijn dan toegestaan voor een bijstandsuitkering.

De geldende bijstandsnorm voor een alleenstaande van 21 of ouder is 661 per maand. Daar mag je nog 20% bij optellen maar er moeten ook bedragen af en jij blijft daar ruim boven. Als je situatie anders is (je hebt kinderen en/of partner) zou het kunnen maar dan moet je die gegevens ook in je vraag zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt natuurlijk aanvragen wat je wilt, maar waarom denk je dat je daar recht op zou hebben dan?

De bijstandsnorm voor een alleenstaande netto € 627,93 per maand
Vakantietoeslag: € 33,05
Totaal dus € 660,98 netto.

Ik neem toch aan dat jij dat ook wel overhoud van jouw salaris?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-mijn-bijstandsuitkering.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat houdt hij wel over ja want het ging om een netto inkomen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedrag per maand, bedoelen ze dat dan met een 40 urige werkweek?