Als een verpleegkundige in dienst is van een ziekenhuis, een zorginstelling, een particulier of een particulier behandel- of verzorgingscentrum is hij of zij geen ambtenaar. Als hij of zij in dienst is bij de overheid wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit hangt puur van je dienstverband af. bij welke partij of organisatie ben je in dienst?

als je bijv verpleegkundige bent in de gevangenis, en in dienst bent bij justitie, dan ben je ambtenaar.

werk je in een ziekenhuis, dan weer niet.
AlphaLimaSierra