Wat doet de arbo arts bij één eerste persoonlijke consult?

Ik ga over 2 weken naar de arbo arts. Ik heb drie telefonische gesprekken gehad en nu wilt hij dat ik naar zijn kantoor kom. Het is een uur reizen, maar goed dat heb ik er dan maar voor over en daar ga ik niet lastig over doen.

Maar wat gaat er zo'n eerste gesprek plaats vinden?
Wordt er nu een plan van aanpak opgesteld oid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat ligt aan de reden van het verzuim. Ik had eens een periode gips gekregen om rust te geven. Er ligt dan vast hoelang dat duurt en er wordt besproken over het weer beginnen daarna. Een paar maanden later bleek dat het niet geholpen had en dat er een operatie moest volgen en werd daaromheen een plan van aanpak vastgelegd.

Er zullen vragen gesteld worden, er wordt wellicht een onderzoek gedaan (afh van de reden) en er zal inderdaad een plan van aanpak worden opgesteld als dat mogelijk is (dus niet een operatie in het verschiet waarvan de datum nog niet bekend is).

Als er problemen zijn (arboarts twijfelt aan jouw reden om thuis te zitten) gaat het natuurlijk anders.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is beschreven vanuit de werkgever maar de Wet Poortwachter wordt hiermee wel duidelijk: http://www.wetpoortwachter.nu/page.php?id=2
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst bespreekt hij je klachten met je, vervolgens kan hij je vragen of hij je mag onderzoeken. Dan zal hij je vertellen of je volgens hem of haar weer in staat bent om (gedeeltelijk) te gaan werken, of dat hij/zij je over bepaalde tijd weer terug wil zien, over het algemeen zal de Arbo arts geen plan van aanpak maken, dat is aan je werkgever en de behandeling over laten aan je behandelend arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De arts zal in gesprek gaan en aan de hand aan je klachten bepalen wat de vervolg stappen zijn.
Een onderzoek zal eigenlijk meestal niet plaatsvinden.
als hij/zij twijfelt zal hij toestemming vragen te mogen overleggen met je behandelaar.

Er wordt een probleemanalyse gemaakt en dat wordt de basis van je re-integratieplan.
Ook zal hij bepalen of er al benutbare mogelijkheden zijn. in eigenwerk, % of ander werk.