Aanpassing in CAO, medewerkers op de hoogte stellen?

Hallo allemaal,
Graag zou ik het volgende willen weten.

Bij mijn werkgever (uitzendbureau) is het ABU-CAO van toepassing.
In november 2012 heeft er een wijziging plaats gevonden betreft het uitbetalen van de feestdagen. ik ben hier niet over geinformeerd.

Mijn vraag is, moeten de werknemers op de hoogte worden gesteld dat er een aanpassing is geweest in het CAO?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je bent zelf verantwoordelijk om dat bij te houden. Sluit je aan bij een vakbond en je weet het altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uh ja, ik krijg zelfs de PLANNEN van de vakbond in mijn mailbox en pas geleden dus het volledige voorstel voor een nieuwe CAO. Als die er komt krijg ik die ook. Is dat zo gek?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jaaropgave van een vakbond? Wat is dat?

Antwoorden (1)

Door wie? Ja ben je lid van een bond ja dan krijg je daar vaak wel een berichtje van . Maar moeten nee . Je werkgever zou doormiddel van een briefje bij de loonstrook er iets bij kunnen voegen zoals dat wel eens bij nieuwe inhoudingen gebeurt . Maar niks verplicht . Het heeft wel in de media wat aandacht gehad , en het speelde al wat langer . Nu kan je nog checken of de C A O wel algemeen bindend is verklaard door de minister van algemene zaken . Zo niet ! ?