Ik ben nu officieel werkloos. ik wil ww aanvragen maar heb geen papieren, geen contract geen loonstrook. Wat nu?

Bedrijf is van eigenaar veranderd en toen is iedereen natuurlijk ontslagen. tot nu toe heb ik helemaal geen contract gehad geen loonstrook e.d maar ik werkte wel wit. boekhouder is spoorloos. ik heb dus helemaal geen papieren om ww aan te vragen. is het nu een typisch gevalletje van helaas pindakaas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet jij dat je wit werkte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moest kopie van me ID en zilverenkruis pasje inleveren. Mensen van belastingdienst kwamen ook controleren voor zwartwerkers vandaar dat ik weet dat ik wit werkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb dus ook geen belasting aangifte gedaan

Antwoorden (2)

Je hebt wel je loon gestort gekregen op je bank rekening? dat zou al bewijs zijn dat je daar werkt. Hoe lang werkte je er al ? Ik hoop voor jou dat je werkgever je heeft aangemeld bij instanties anders word je recht op een ww uitkering wel lastig.

Meld je morgen iig bij een UWV bij jou in de buurt die kunnen je verder helpen met de aanvraag en informatie over de ww.

Belangrijk is wel dat je je zo snel mogelijk meld bij de instantie dat geld ook in situaties voor bijstand aanvragen etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kreeg altijd handje contantje betaalt. Dat maakt het dus nog ingewikkelder neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je geen contract hebt en loonstrook en je kreeg contant uitbetaald zonder betaal bewijs dan heb je geen bewijs dat je daar werkte. IK zag in je andere reactie dat er wel een controle geweest was door de belastingdienst en dat dat goed heeft uitgepakt blijkbaar. Mijn advies is iig neem morgen contact op met het uwv die kunnen voor je nakijken of je ingeschreven staat bij de instantie waar je werkzaamheden onder vallen . Is dat het geval dan zal je wel een uitkering krijgen. Echter ze zullen wel aan je vragen of je een ontslagbrief hebt gehad etc .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger was het normaal dat je een loonzakje kreeg dus contant geld ik ken nog wel bedrijven die dat nog steeds doen ook voornamelijk in de bouw wereld. Als je wit werkt zal je werkgever ook je loonbelasting moeten afdragen aan de belastingdienst die gegevens weet de UWV ook wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Enige optie is dan even langs uwv gaan. Heel erg bedankt voor Uw informatie.
Je kunt na 1 maart het belastingformulier downloaden en dan is alles voor je ingevuld. Als klopt wat jij zegt moeten alle gegevens daarop staan inclusief dat je wit hebt gewerkt daar. Of je nu aangifte moet doen of niet, dat is een mogelijkheid:

Download het aangifteprogramma via de link in deze bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/aangifte_inkomstenbelasting/aangifte_doen_over_2012/vooraf_ingevulde_aangifte/vooraf_ingevulde_aangifte2

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens geloof ik niet dat je wit werd uitbetaald maar dat zal dus blijken als je gaat downloaden.