Krijg je bij vrijwilligers werk reiskosten vergoeding?

Ik zit momenteel thuis en wil me toch graag 'nuttig' maken. ik wil graag vrijwilligers werk doen, krijg je dan wel reiskosten vergoed? Ook wil ik graag weten waar ik terrecht kan voor dit werk? En of je ook zomaar ergens binnen kunt lopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat hangt af van het bedrijf. De een geeft een soort van onkosten vergoeding en en ander weer niet. Vaak staat dit wel vermeld op de site van de vrijwilligers bank ( zo heet het bij ons geloof ik) Zelf doe ik vrijwiligers werk bij een kringloop bedrijf met behoud van mijn wajong omdat ik op een wachtlijst sta bij een sociale werk voorziening. Hier krijg ik echter geen compensatie voor de gemaakte onkosten om daar te komen.

Ik heb altijd best veel vrijwilligerswerk gedaan. Ik kreeg wel reiskostenvergoeding als er bijv. een bijeenkomst was en een kopje koffie. Deze organisaties hebben niet veel te besteden. Dus ik zou eerst heel dicht bij huis proberen iets te krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100