Krijg je bij vrijwilligers werk reiskosten vergoeding?

Ik zit momenteel thuis en wil me toch graag 'nuttig' maken. ik wil graag vrijwilligers werk doen, krijg je dan wel reiskosten vergoed? Ook wil ik graag weten waar ik terrecht kan voor dit werk? En of je ook zomaar ergens binnen kunt lopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt af van het bedrijf.
De een geeft een soort van onkosten vergoeding en en ander weer niet.

Vaak staat dit wel vermeld op de site van de vrijwilligers bank ( zo heet het bij ons geloof ik)
Zelf doe ik vrijwiligers werk bij een kringloop bedrijf met behoud van mijn wajong omdat ik op een wachtlijst sta bij een sociale werk voorziening. Hier krijg ik echter geen compensatie voor de gemaakte onkosten om daar te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig...ik zit nu in de ziektewet...krijg binnenkort te horen of mijn wajong uitkering wordt toegekend. de muren komen wel een beetje op me af van dat thuis zitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de nieuwe wajong zul je uiteindelijk een traject moeten volgen om toch weer op de arbeidsmarkt terecht te komen.
Dit zou je dus uiteindelijk goed kunnen combineren aangezien dit vaak scholing of vrijwilligers werk betreft in het begin om weer een dag ritme op te bouwen.
Maar hou er wel rekening mee dat vrijwillig niet vrijblijvend is. Je hebt vaak wel de verplichtingen van een "normale" baan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil graag weer aan de slag. alleen wel op een manier die mijn lichaam ook aankan! dank je voor t goede antwoord! Plus tien

Andere antwoorden (1)

Ik heb altijd best veel vrijwilligerswerk gedaan. Ik kreeg wel reiskostenvergoeding als er bijv. een bijeenkomst was en een kopje koffie. Deze organisaties hebben niet veel te besteden. Dus ik zou eerst heel dicht bij huis proberen iets te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel het beste denk ik! Woon in een buurt met veel scholen en een buurthuis dat zou ik ook kunnen proberen?!