Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een woningbouw vereniging naast IB60 ook jaarrekeningen vragen? Wat voor nut heeft dat?

De woningbouw wilde me een huurwoning toewijzen. Maar naast een IB60 wilde ze ook inzicht in mijn boekhouding. Het nut aangaat me. DE IB60 zegt toch al wat je inkomen was?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
665
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
test

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je net op de inkomensgrens zit en de woning alleen verhuurd mag worden onder of boven een bepaald inkomen. Over 2012 komt pas in mei een IB60 en daarom kunnen ze dus naar de jaarrekening o.i.d. vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar wil de woningbouw graag inzicht in hoe solvabel je bedrijf is. Heb je veel uitstaande schulden die de huurbetalingen in het gedrang kan brengen? Zijn er genoeg financiële reserves? Wellicht willen ze ook iets gedetailleerder zien hoe de cashflow loopt: als al het inkomen aan het eind van het jaar binnenkomt, is er dan nog wel genoeg om het hele jaar door de huur te betalen.

Overigens vind ik het zelf te ver gaan dat de woningbouwvereniging je boeken in wil kijken. Puur zakelijk gezien is het uitzonderlijk dat leveranciers dit soort gegevens van hun klanten in willen en mogen zien. Ik zou van tevoren goede afspraken maken over wat zij in mogen zien, welke gegevens zij mogen registreren, en indien je in een branche zit waarbij dit soort informatie gevoelig is, het onderwerp geheimhouding ter tafel brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding