Ik heb een ree tegen mijn oude auto gehad,ben wa verzekerd. waar of bij wie kan ik een schade claim in dienen?

ik kan het niet bewijzen, maar heb wel een grote deuk en de lamp is kapot

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een aanreiding met wild kan je nergens verhalen. Wild is namenlijk van niemand. De wet geeft aan dat de eventuele opbrengst van het ree voor degene is die schade heeft geleden. In de praktijk maak bijna niemand hier aanspraak op. Opbrengst is ook niet zo spectaculair. Een geslacht ree weegt c.a. 16 kg. Door de aanreiding is er waarschijnlijk nog meer wildbraad verloren gegaan. Blijft over zeg eens 12 kg. x c.a. Euro 4,00 per kg is Euro 48,00. Helaas de schade is voor jezelf. Toegevoegd na 11 minuten: http://www.youtube.com/watch?v=Ejm-vxK7zeg Toegevoegd na 1 uur: excuus voor aanreiding, aanrijding 2x

Nauwelijks.. Wij hebben onze auto vrijwel total gereden toen we uitweken voor overstekend wild. Bij onze Duitse verzekering kregen we 0,0 vergoed, omdat dier schade niet onder de standaard polis valt. Bij een hond oid kan je de eigenaar benaderen. In dit geval is dat de staat toch...?

Nee helaas, als je niet kunt bewijzen dat het een ree is geweest kun je ook nergens iets verhalen. Soms heb je geluk dat iemand iets gezien heeft of dat je kunt achterhalen van wie het dier is die je aangereden hebt en dat ie gewond is, maar in dit geval is de schade eigenaar auto.

Nee, deze schade wordt niet vergoed. Als je Casco was verzekerd had je zelf een eigen risico moeten betalen. Anders is het als je door een huisdier wordt geraakt. Als je de eigenaar kunt achterhalen, kan je daar de schade op verhalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100