Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een ree tegen mijn oude auto gehad,ben wa verzekerd. waar of bij wie kan ik een schade claim in dienen?

ik kan het niet bewijzen, maar heb wel een grote deuk en de lamp is kapot

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een aanreiding met wild kan je nergens verhalen.
Wild is namenlijk van niemand.
De wet geeft aan dat de eventuele opbrengst van het ree
voor degene is die schade heeft geleden.
In de praktijk maak bijna niemand hier aanspraak op.
Opbrengst is ook niet zo spectaculair. Een geslacht ree weegt c.a. 16 kg. Door de aanreiding is er waarschijnlijk nog meer wildbraad verloren gegaan. Blijft over zeg eens 12 kg. x c.a. Euro 4,00 per kg is Euro 48,00.
Helaas de schade is voor jezelf.

Toegevoegd na 11 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=Ejm-vxK7zeg

Toegevoegd na 1 uur:
excuus voor aanreiding, aanrijding 2x
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nauwelijks..

Wij hebben onze auto vrijwel total gereden toen we uitweken voor overstekend wild. Bij onze Duitse verzekering kregen we 0,0 vergoed, omdat dier schade niet onder de standaard polis valt. Bij een hond oid kan je de eigenaar benaderen. In dit geval is dat de staat toch...?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee helaas, als je niet kunt bewijzen dat het een ree is geweest kun je ook nergens iets verhalen.
Soms heb je geluk dat iemand iets gezien heeft of dat je kunt achterhalen van wie het dier is die je aangereden hebt en dat ie gewond is, maar in dit geval is de schade eigenaar auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja in principe word je er voor gewaarschuwd "Pas op overstekend wild"...... ik zit te brainstormen in mezelf ,maar bel je eigen verzekering eens op dan weet je het antwoord. Heel veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij slechts een WA-verzekering krijg je in principe _nooit_ iets vergoedt van eigen schade. Je zou nog een beroep op 't waarborgfonds kunnen trachten, maar dat staat buiten de verzekering. Maar voor zover ik weet keert ook 't waarborgfonds niet uit in zo'n geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, deze schade wordt niet vergoed. Als je Casco was verzekerd had je zelf een eigen risico moeten betalen.

Anders is het als je door een huisdier wordt geraakt. Als je de eigenaar kunt achterhalen, kan je daar de schade op verhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij niemand. Je bent verzekert tegen schade die je met je voertuig *bij anderen* veroorzaakt, niet tegen schade aan je eigen auto. En ik ga er zomaar even van uit dat de ree geen WA-verzekering heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt geen bewijzen, en/of getuigen. Dan valt er niets te verhalen.
Helaas kun je dan nergens iets verhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het schadeverzekeringsrecht is dit een uitzondering. Bij een hond bv moet je de eigenaar van de hond aanspreken. Maar bij een ree is het alsvolgt: gewoonlijk overleeft de ree de botsing niet, en mag je de ree in de achterbak laden en naar de slager brengen. De opbrengst moet je schade vergoeden. Lees de polisvoorwaarden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding