Ik zit zonder werk en geld maar ik kan mijn rekeningen niet betalen, wat zijn mijn opties ?

hoi, ik zit sinds 5 maanden zonder werk, en mijn uitkering is al gestopt, en ik kan tot op heden nog geen enkel ander baantje vinden doe er echt moeite voor.

maar ik moet mijn rekeningen betalen en ik heb dus totaal geen inkomen,
wat kunnen de gevolgen zijn?
en wat kunnen mijn opties zijn?

ik wil namelijk niet dat ze geld bij mijn inwonende gaan innen want die zitten ook niet zo breed.

Toegevoegd na 18 minuten:
extra info :
ik ben zelf 19 jaar.
woon zelf nog bij mijn moeder die heeft een inkomen
en mijn zus in die ook een inkomen heeft .
ik heb nog geen kinderen .

ik ga op het moment ook niet meer naar school.
en heb altijd 32 tot 50 uur gewerkt .

ik zit aan 3 rekeningen vast die uiteindelijk een aardig hoog bedrag zullen volgen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom is je uitkering gestopt dan? Denk namelijk dat er niets anders opzit dan bij de soos aan te kloppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat , ik maar recht had op een ww uitkering van 3maanden.
niko
11 jaar geleden
geef wat meer info.woon je samen?huurder?wat zijn inwonenden,kinderen?mensen met een inkomen?allemaal relevante info om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Het beste antwoord

Allereerst, als het bedrijven zijn waar je schulden hebt, neem contact met ze op om een betalingsregeling met ze te treffen. Zo weten ze dat je duidelijk er mee bezig bent, en het zorgt er voor dat de kosten niet (buitensporig) uit de klauwen gaan lopen.

Daarnaast, om aan geld te komen: zoek spulletjes op die je weinig gebruikt, of die je niet nodig hebt, verkoop ze op Marktplaats etc.

En misschien is het een idee om je mams over deze situatie te vertellen, zodat je eventueel met haar tot een oplossing komt. Leg haar dan wel goed uit, wat het probleem is, word niet boos en luister naar elkaar. Dat werkt het beste.

En ga in de buurt op zoek naar werk, blijf niet blind staren op internet. Misschien zijn er winkels waar je aan de slag kunt of misschien kun je als bezorger aan het werk. En ga naar de winkels toe, ipv te bellen, ze zien gelijk wat voor persoon ze voor zich hebben. Ga wel netjes gekleed er naar toe wat past bij de functie.

Sterkte in ieder geval ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je hulp ! hier heb ik in iedergeval wat aan .
Mijn moeder weet ook zeker wel van mijn schulden maar zij kan mij absoluut hier niet bij helpen...

Andere antwoorden (1)

Het enige wat er op zit is: werken.

Ga bij alle uitzendbureaus langs en zeg hen dat je alles wilt aanpakken.
Dan is er vast wel iets.
Juist de vraag naar ongeschoold werk is groot!
Heb je al gekeken of er postbezorgers nodig zijn of krantenbezorgers?

Je bent pas 19 jaar, dus zijn je ouders financieel verantwoordelijk.
Maar als je zelf grote schulden hebt gemaakt,
dan moet je die natuurlijk zelf aflossen.

Maar uiteindelijk zullen ze bij jouw ouders aankloppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag naar ongeschoold werk is inderdaad groot, maar het aanbod niet. Verder goed antwoord. Ik geloof zelf ook niet dat er echt nérgens werk is de vinden.
ronron1212
11 jaar geleden
Ouders zijn alleen verantwoordelijk voor onderdak en voeding van een 18 jarige verder is hij of zij zelf verantwoordelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ouders zijn financieel verantwoordelijk tot je 21ste.
ronron1212
11 jaar geleden
Ytje lees even onderstaande link
http://www.ouders.nl/mjur2003-aansprakelijkheid.htm
18 jaar en ouder - Een kind van 18 jaar of ouder is meerderjarig. Ouders zijn dan niet meer aansprakelijk voor de schade die deze kinderen veroorzaken of de schulden die ze maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(Je link komt uit 2003..heel betrouwbaar?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.alimentatieplicht.com/onderhoudsplicht/meerderjarige-kinderen Lees deze even
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dan toch jouw site wilt gebruiken, dan kun je even deze lezen: http://www.ouders.nl/m18-basisinformatie.htm
ronron1212
11 jaar geleden
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ouder-en-gezin/83968-je-kind-wordt-18-wat-verandert-er.html
de wet wordt echt niet minder
ronron1212
11 jaar geleden
Beste Ytje in jou link staat ook voor onderhoud levensbehoefte eten dus en huisvesting en studie niet voorschulden die een 18 jarige maakt of heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ronron..ik snap jouw punt niet..je bron zegt hetzelfde als ik,
Lees vanaf: Zorgplicht tot de 21ste verjaardag. Dát probeer ik te zeggen.
ronron1212
11 jaar geleden
Zorgplicht ja dat klopt maar als ouder ben je niet meer verantwoordelijk voor de schulden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het antwoord van momo staat dit: ''Je bent pas 19 jaar, dus zijn je ouders financieel verantwoordelijk.
Maar als je zelf grote schulden hebt gemaakt,
dan moet je die natuurlijk zelf aflossen. '' Dat betekend..je ouders zijn financieel verantwoordelijk (''onderhoud levensbehoefte'')
Maar grote schulden moet je zelf aflossen. Wat bedoel je nu te zeggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie heeft gezegd dat de ouders verantwoordelijk zijn voor de schulden dan?
ronron1212
11 jaar geleden
Ouders zijn dus niet financieel verantwoordelijk. Wel zorgplicht verantwoordelijk dat is een verschil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij haalt denk ik: verantwoordelijk, en, aansprakelijk door elkaar. We bedoelen hetzelfde, klaar.
ronron1212
11 jaar geleden
Verantwoordelijk is dus de zorgplicht. aansprakelijk is financieel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zorgplicht is ook financieel.
Je hebt financiele verantwoordelijkheid (zorgplicht)
en je hebt financiele aansprakelijkheid (schulden ed)