Mag mijn werkgever (in het kader van de wet op de privacy) mijn kenteken opslaan om fout parkeren op het eigen terrein aan te pakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (3)

Ja dit mag, jij stelt je kenteken openbaar (dit moet, uiteraard) dus mag je werkgever dit opslaan/opschrijven om het fout parkeren tegen te gaan. Je werkgever mag niet een foto er van maken en dit openbaar maken.

Ben je het met deze regeling niet eens dan moet je je auto verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Onbegrijpelijk een minner hier een + wat je antwoord is goed de auto staat op prive tereein van de werkgever.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje ronron :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook een plus hier
Ja, iedereen mag een kenteken noteren. Je baas kan ervoor de rest niets mee. Hij mag niet in het kenteken register kijken. Dus veel meerwaarde heeft het niet behalve dat hij iemand kan aanspreken op het parkeer gedrag. Dit is meer bangmakerij. Hij mag het niet vastleggen in je dossier alleen als je toestemming geeft. Om aan de info te komen zou hij dus iedereen moeten gaan bespioneren welke persoon bij welk kenteken past.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
De werkgever kan weldegelijk als het om fout of onjiust parkeren gaat iets ondernemen het is zijn terrein en hij bepaald overigens ook of je er wel of niet op mag parkeren.
Als de werkgever dit stelt als voorwaarde om op zijn terrein te mogen parkeren , Ja.
Hiermee reguleert hij het parkeren. Zo kan hij zelfs een parkeert eisen. EN daar zal ook een kenteken op kunnen staan.

Het is aan jou of je daar mee akkoord wil gaan. Zo net, ook goed, Moet je buiten het terrein een parkeerplaats zoeken.