mag je werkgever je in hilversum naar bedrijfarts sture als je in amsterdam woont ennormaal ook in amsterdam naar bedrijfarts bent geweest?

Ben al aar keer flauwgevallen heb 3 kinderen onder de 3 en de kleinste is 11 weken en huiltveel.. Zie het niet helemaal meer zitten en nu moet ik ooknog helemaal naar hilvrsum arboarts?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WAAROM moet je nu naar Hilversum? Overigens heb je nog geluk dat je in Amsterdam woont, mensen komen echt van heinde en verre naar Amsterdam voor de bedrijfsarts van post.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mijn routewijzer is het maar 40 km (dit valt mee nog)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30*

Antwoorden (3)

Daar is geen verbod op.

Ik vind het echter wel vreemd. De werkgever is (in de meeste gevallen) aangesloten bij een ARBO-dienst en de bedrijfsarts werkt weer voor die ARBO-dienst. Dus het zou je werkgever niet uit mogen maken welke bedrijfsarts door de ARBO-dienst wordt ingezet.

Bovendien zal de werkgever je die km's moeten vergoeden als dienstreis.

Is de keus voor die andere arts niet van de ARBO-dienst uitgegaan, vanwege een bepaald specialisme wellicht?
Computoon
11 jaar geleden
Ja dat mag. Zelf ben ik 80 km verderop naar de bedrijfsarts geweest, daar zit het hoofdkantoor van het bedrijf.
Je kunt proberen de reiskosten vergoed te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat mag.
En dat u drie kinderen hebt en dat dit lastig is en dat hij veel huilt is vervelend, maar als u niet ziek bent en gewoon arbeid verricht heeft u die problemen ook en lost u het ook op. U kunt deze situatie niet aangrijpen om u verplichtingen naar uw werkgever niet te hoeven nakomen.

Indien u echter volledig er van overtuigd bent dat u deze reis niet kunt maken. Kan u contact opnemen met de arbo arts en uw situatie uitleggen. Als de Arbo arts het met u eens is zal deze een andere afspraak maken. Zo niet moet u gewoon naar het consult.