Wat is het incidentenregister?

Ik hoorde vandaag voor het eerst van het begrip 'incidentenregister' voor financiele instellingen (ivm een opleiding van een vriendin). Nu wilde ik daar wel iets meer over weten, maar ik kan er helemaal niks over vinden op internet.
Het BKR, dat lees ik wel veel, maar dat is weer heel iets anders.

Wat is het incidentenregister (behalve een registratie voor fraudeurs in de financiele wereld)? Werken alle banken hiermee net als met het BKR enz?
Of is er een website waar het staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Financiële instellingen mogen in hun incidentenregisters de gegevens van personen opnemen die bij fraude betrokken zijn geweest, bijvoorbeeld doordat hun rekening is gebruikt voor phishing. Een veroordeling door de strafrechter is niet nodig.

Bovenstaande komt uit een blog van Ellen Timmet, advocaat ondernemingsrecht. In het artikel wordt verder uitgebreid uitleg gegeven. Zie de bron.