Waarom worden kranten tegen sluitingstijd niet afgeprijsd,en andere verse producten die met een datum te maken hebben wel?

Als je ze een uur voor sluit voor de helft vd prijs aanbiedt wordt er in ieder geval nog iets aan verdiend ,ipv dat t ongelezen met t oud papier meegaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als een krant door een wederverkoper niet verkocht wordt,dan kost het de wederverkoper niets als deze weer retour gaat.
De uitgever van de krant ,zal er wel geen belang bij hebben.
Tevens zullen veel mensen in de doordeweekse krant op een laat tijdstip,minder interesse hebben omdat het nieuws alweer oud is.
Voor een zaterdagkrant zou het een andere zaak zijn ,vanwege de vele bijlages.
Met groentes,en andere houdbare producten is het vaak zo dat de winkelier deze gekocht heeft en niet meer retourneren kan,naar de verkoper.
En dan is het beter om de kostprijs terug te krijgen,dan om er geld op toe te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor oud papier krijg je nog iets. Bedorven eten verwerken daarentegen, kost alleen maar geld. Verder is 't slechte reclame voor een krant, als er veel kranten overblijven en dat valt extra op door een kortingssticker. Bij bedorven voedsel speelt dat ook een beetje; echter daar is 't effect veel kleiner, omdat een voedselfabrikant meestal veel meer producten in de schappen heeft. (Meer een negatieve druppel op de gloeiende plaat, dus.)
Tevens kan er bij voedsel sneller gedacht worden aan een verkeerd inkoopbeleid van de supermarkt (i.p.v. aan 'het verkoopt slecht, dus misschien is 't een slecht product?'; wat weer slechte reclame zou zijn voor dat product), omdat bij kranten 't nieuws (en de vraag daarnaar) veel moeilijker voorspelbaar is dan de vraag bij voedsel. Bij dat laatste kan middellange-termijn onderzoek op worden gedaan. Bij kranten is er alleen sprake van mogelijkheid tot ultra-kort onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oud nieuws, wie koopt dat nog, nieuws is aan het einde van de dag al over de datum...
Ze knippen er dan hoekjes af en die hoekjes daar krijgen de verkopers dan hun inkoopsprijs dan voor terug...

Nee nieuws gooi je nooit in de aanbieding, dat hoort niet, dan degradeer je het medium, uit den boze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Oud nieuws, wie koopt dat nog, nieuws is aan het einde van de dag al over de datum…"
Cocon dus :) (wellicht).
Bij AH liggen de onverkochte kranten bij de kassa en je kunt ze gratis meenemen. Maar wat moet je ermee? Het is wel erg oud nieuws!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt nieuws is t niet meer nee,maar genoeg mensen zijn geinteresserd in de achtergrond artikelen,of denk aan werkstukken voor scholieren.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
dat is zeker niet bij alle AH verstigingen. Ik heb het nog nooit gezien in elk geval.
Daar heeft de verkoper geen belang bij.
Hij kan van de niet verkochte krant de datum afscheuren hoeft die dan niet af te rekenen bij de desbetreffende kranten leverancier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik werk bij een tankstation en de kranten die niet verkocht worden gaan weer retour en krijgen daar dus weer wat voor terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet waar je het antwoord vandaan hebt! +
Ik werk in een supermarkt en alle kranten die over zijn gaan weer retour, er wordt allemaal precies bijgehouden hoeveel er binnenkomen en hoeveel er weer terugmoeten. Maar een enkele lokale krant mag bij het oud papier. Dit geld ook voor veel tijdschriften die over zijn. Ze mogen dus niet met korting verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet waar je het over hebt! +