wat kost mij(in euro's) het ongeveer als ik een elektrische verwarming 3200W een uur op dit maximum laat werken? Hoe kun je zoiets berekenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je energieleverancier rekent je af in xx Euro per verbruikte kWh, dat is kilo-Watt-uur. Dat wil zeggen, als je een apparaat dat 1000 Watt verbruikt 1 uur laat draaien, dan betaal je die xx Euro.
Jij wil een verwarming van 3200 Watt een uur laten draaien, dat maakt in je afrekening 3,2 keer de xx Euro.

Een normale prijs voor energie is op dit moment rond de 22 eurocent per kWh (afhankelijk van je contract).

Dan zou je kachel 3,2 keer 22 eurocent per uur aan verbruikskosten kosten. En dat is.... 70,4 eurocent.