Ik wil misschien een band beginnen. Hoe moet ik deze bij de KvK aanmelden?

Ik wil weten hoe ik het beste een band/dweilorkest kan registeren (en liefst tegen zo weinig mogelijk kosten) bij de Kamer van Koophandel. Het gaat eigenlijk om een feestkapel / gelegenheidsband. Wellicht dat er wat geld mee verdiend wordt in de kas van de stichting/vereniging zodat daarmee verzekeringen, reiskosten en instrumentarium betaald van kan worden.
Het zullen geen grote bedragen zijn.

Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een stichting of vereniging wilt oprichten, ben je geld kwijt aan notariskosten. Je moet statuten hebben en bestuursleden. Als je de stichting of vereniging hebt opgericht, kun je een bankrekening openen op naam van de stichting of vereniging. Reken voor je notariskosten zo'n 400 euro. De inschrijving bij de Kvk op zich is gratis.
Informeer ook eens bij andere bands hoe ze begonnen zijn en hoe ze hun inkomen en rechtspositie nu geregeld hebben. Bronnen:
- http://www.musicunited.nl/blog/2010/10/17/rechtsvorm-voor-band-of-muzikant-de-stichting/
- http://www.kvk.nl/ondernemen/rechtsvormen/overzicht-van-alle-rechtsvormen/de-stichting/?refererAliasStat=stichting
- http://www.kvk.nl/ondernemen/rechtsvormen/overzicht-van-alle-rechtsvormen/de-vereniging/?refererAliasStat=vereniging

Het beste antwoord

Je kunt een vereniging oprichten met en zonder notariele akte. Je moet statuten maken voor de vereniging en een bankrekening openen op naam van de vereniging. Daarna kun je bij een vestiging van de Kvk je in omgeving je inschrijven bij de Kvk hier aan zijn sins 2013 geen kosten meer verbonden. In de link vindt je meer info.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor het antwoord, en notariskosten heb ik net al vergeleken, dus ben zeg maar voor 260 euro klaar.