Hoeveel rente betaal je bij Duo studieschuld, wanneer één maand te laat betaald?

Ik heb een boete van Duo, omdat ik geen opleiding heb en de studiefinanciering te laat stop gezet is. Nu krijg ik het geld helaas pas volgende maand, en is er geen manier om de schuld, zonder rente, een maand later te betalen.

Nu kan ik vanaf 13/02 een voorschot krijgen op mijn uitkering, dus het zou dan 13/14 dagen te laat betaald worden.

Mocht dit van belang zijn:

geboren op 24-12-1993
Bedrag: ~226,17

Toegevoegd na 3 minuten:
Uiterste betaaldata is 31/1

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi Yss,

Als je een bedrag leent bij DUO wordt daarover inderdaad rente berekend. Op dit moment is dat 0,6% op jaarbasis.
Dat betekent dat je als je jouw bedrag van €226 een heel jaar lang niet zou afbetalen, je daarover in totaal €226* (0,6% / 100 ) = €1,36 zou moeten betalen. Je leest het goed, 1 euro en 36 cent.
Je geeft aan dat je de schuld al binnen 1 maand wilt afbetalen. In dat geval is de verschuldigde rente een fractie van die €1,36 (zo rond de €0,11; let op, de rente per maand is niet zomaar 1/12e van de jaarrente!).

Op www.watkostmijnstudieschuld.nl kun je e.e.a. vrij eenvoudig uitrekenen.

Valt wel mee dus!
Als ik je vraag verkeerd heb begrepen dan hoor ik het graag.
Vr.gr. Maarten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk krijg je het beste antwoord als je direct met Duo contact opneemt.
Mijn advies is om duo even te bellen, dan kunnen zij naar jou specifieke geval kijken. En misschien zelfs een persoonlijke regeling met je treffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik al geprobeerd, maar een regeling treffen was helaas geen mogelijkheid. Echter heb ik niet direct naar de rente gevraagd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ze opnieuw gebeld en het rentepercentage is 0.6% op jaarbasis.