Als ik zelf van te voren aangeef niet aan creditcardschuld te kunnen voldoen, wordt ik dan negatief bij het BKR gemeld?

Ik heb altijd netjes mijn creditcardbetalingen in een keer afgelost. Echter kan ik daar deze maand niet aan voldoen. Ik heb een rabo basecard. Die kan je in principe niet in termijnen aflossen, alleen in een keer.

Ookal is de betalingstermijn nog niet verstreken, ik weet al dat ik er deze maand niet aan kan voldoen. Als ik de bank bel voor een betalingsregeling, wordt ik alsnog (negatief, of in enige vorm daarvan) bij het BKR gemeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat wordt je niet. De kredietverstrekker moet een bepaalde procedure volgen (waaronder het versturen van een waarschuwing en een uiterste betaaltermijn). De codering wordt dus pas bij de BKR geregistreerd als er tussen de twee en vier maanden achterstand is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het goed is staat het bezit van je kredietkaart al aangemeld bij het BKR, in hoeverre Rabobank je meteen als wanbetaler aanmeld bij het BKR is niet geheel duidelijk, elke Rabobank (is een zelfstandige bank per regio) houdt er zijn eigen procedures op na.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal niet gelijk een BKR registratie krijgen, zeker niet sinds de nieuwe incassowet is ingeschakeld. Ze dienen je sowieso eerst een aantal maal hieraan te herinneren en een redelijke betaaltermijn op te leggen om alsnog je betaling te voldoen. Daarmee kun je mogelijk deze maand wat uitstel krijgen en de volgende maand alsnog aan je betaalverplichting voldoen.