wat heb je nodig om in spanje een bankrekening te openen?

Wat heb je daar voor nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een geldig paspoort of ID-kaart. Meer heb je niet nodig om in een EU-land een bankrekening te kunnen openen. Let wel op hoe de kosten in elkaar zitten, en of je eventueel een minimum saldo of minimum maandelijkse inleg nodig hebt om je niet blauw te betalen voor je pas. Dat is voor veel landen verschillend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in Spanje gaat wonen en resident wordt, dan worden je bankrekeningen uit je thuisland omgezet naar een niet-ingezetene rekening. Daarvoor moet je bij je bank aantonen dat je niet meer in je thuisland woont. Hiervoor kun je de uitschrijving uit het gemeentelijke bevolkingsregister gebruiken, of een bewijs van de belastinginspecteur dat je fiscaal bent uitgeschreven.
Ben je eenmaal Spaanse resident, dan kun je een "cuenta de residente" openen. Om zo'n Spaanse bankrekening te openen ga je naar de bank en neem je mee:
Je paspoort
Adres in Spanje (huur of koopcontract)
NIE nummer
De inschrijving in de "Registro Central de Extranjeros"
Er zijn veel verschillende banken in Spanje waar je een rekening kunt openen,