Is Amsterdam voor studenten veel duurder dan Utrecht?

Lieve mensen,

ik zou heel graag in Amsterdam willen studeren waar ik nu al woon met mijn vader een mijn stiefmoeder. Maar ik wil absolut niet bij hun blijven wonen. Ik zou heel graag een een kamer ergens in Amsterdam willen huren (maakt niet uit in welke wijk). Maar ik heb niet zo veel geld. De beste universiteiten in Nederland en diegene die ook engelstalige bachelors aanbieden (in mijn geval wel handig) zijn de Universiteit van Amsterdam en de Uni Utrecht. Denken jullie dat ik heel veel geld zou sparen als ik naar Utrecht zou verhuizen? Is Amsterdam veel duurder dan Utrecht, wat denken jullie? Ik heb geen idee hoeveel ik voor een studentenkamer in A'dam zou moeten betalen, ik weet alleen dat mijn vader een mijn stiefmoeder voor hun flat in A'dam veel meer moeten betalen dan mijn moeder in Duitsland. Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit kun je vrij makkelijk vinden om bijv. 'kamer huren Amsterdam' in te typen bij google. Heb je gelijk verschillende sites, en aanbieders dus vergelijkingsmateriaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen noemenswaardig prijsverschil tussen kamers in Amsterdam en in Utrecht. En voor de rest zit er ook al geen verschil in kosten tussen deze twee steden.
Sukses bij deze moeilijke speurtocht!
AWM
14 jaar geleden
De kamernood in Utrecht is minstens even groot als in Amsterdam, waardoor de kamers ook even duur zijn.

Tip: kijk vooral ook naar kamers vlak *buiten* de stad van je keuze. Zolang het nog te fietsen is, maakt het bijvoorbeeld weinig uit of je in Zeist of in Utrecht woont om aan de Uithof te studeren.