Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is de kans dat post niet aankomt?

Van de week 2 vrijkaarten verkocht voor een film op marktplaats, voor 10 euro. Koopster netjes geld overgemaakt, ik verstuur de kaarten via de post. Nu beweert de koopster niets ontvangen te hebben.

Normaal gaat mijn post altijd goed, maar nu 1x is het voor een marktplaats deal en het zou niet aangekomen zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Normaal gesproken komt minder dan 5 % van de post uiteindelijk niet aan ; vroeger was dat minder trouwens, maar dat terzijde.
Van dingen die verstuurd worden via Marktplaats is dat percentage echter schrikbarend veel hoger. Ik zou er niet raar van opkijken als dat bijna tegen de 50 % ligt. Uiteraard heeft dit noch met de TNT noch met Marktplaats te maken, en alles met mensen die er geen been in zien overal een slaatje uit te slaan. "Bewijs het maar eens", is vaak de achterliggende gedachte. En dat kun je niet.

Verstuur daarom waardevolle zaken uitsluitend aangetekend, of het nadrukkelijk in je advertentie dat jij niet verantwoordelijk bent voor de artikelen na verzending, of laat ze alleen afhalen / haal ze alleen op. Dat betekent wel dat het zakendoen op Marktplaats dus ernstig beperkt wordt, maar helaas is het wel de praktijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is natuurlijk wel december, dus ze kan nu niet verwachten binnen 24 uur haar post te ontvangen. Maar met een dag of drie, vier zou het zeker aangekomen moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze beweren zelf dat 3,9% te laat of niet aankomt.
Maar ja, wie kan het controleren?

http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/03/next-checkt-in-20-jaar-is-de-post-bijna-nooit-zo-goed-bezorgd/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding