Eigen inkomen jong kind: rechten en plichten voor kind en ouders ?

Onze jongste dochter van 7 begint binnenkort als model, en zal daarmee eigen inkomen genereren (hoeveel is natuurlijk afhankelijk van het succes). Hoe zit het met rechten/plichten over dit inkomen ? Moeten we het beheren op een spaarrekening die alleen van haar is, of mag haar oudere zus erin meedelen ? Kunnen wij onze onkosten ervan af trekken ? Kortom: wat zijn ieders rechten en plichten in deze ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Alles wat het kind verdient is van de ouders.
Je mag er dus meer doen wat je wilt.
Daar zijn geen wettelijke rechten en plichten voor.
Dus ja natuurlijk mag je onkosten er van af trekken en je andere kind
laten meedelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wie jonger dan 16 is en thuis woont, mag onbeperkt bijverdienen. Maar je moet het natuurlijk wel als inkomen aan de Belastingdienst opgeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het inkomen komt toe aan de ouders. Het kind is zelfstandig belastingplichtig, dus geen belastbaar inkomen voor de ouders.