Heeft tussentijds aanvullend ww aanvragen nadelen?

Ik heb een 1,5 jaar contract bij een uitzendbureau. Na die 1,5 jaar moet ik 6 maanden eruit met daarbij een 6 maanden ww uitkering. Ik ben nou al 4 maanden aan het werk en het begint wat rustiger te worden kwa diensten. Ik kan aanvullende ww aanvragen zodat mijn salaris wordt aangevuld. Mijn vraag nu is heeft dat enig effect op de 6 maanden ww uitkering die ik na afloop van de 1,5 contract krijg?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes

Ps: De hoogte van het bedrag van de maandelijkse uitkering is gebaseerd op de laatste 3 salaris maanden.

Gr

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Lumuku, Je wilt weten of een eventuele gedeeltelijke WW-uitkering effect heeft op een eventuele WW-uitkering na afloop van je contract. Of je recht hebt op een (gedeeltelijke) WW-uitkering lees je in de voorwaarden. Heb je recht op een gedeeltelijke WW-uitkering?
Dan ontvang je een toekenningsbrief met daarin de duur en hoogte van de uitkering. Wanneer je volledig werkloos raakt, mag je voor de overige uren ook een WW-uitkering aanvragen. Stopt je oude recht nog voordat je nieuwe uitkering is ingegaan?
Dan krijg je alleen nog uitgekeerd voor de hoogte en de uren van het nieuwe recht. Vraag je nu een gedeeltelijke WW-uitkering aan?
Dan heeft dat geen effect op de eventuele WW-uitkering die je zult ontvangen wanneer je volledig werkloos raakt. Actuele informatie over de voorwaarden (http://bit.ly/vcVYoP), basisuitkering (http://bit.ly/xTKpZ4), hoogte (http://bit.ly/M3T3qo) en dagloon (http://bit.ly/yxEcNY) vind je op de website van UWV. Met vriendelijke groet, Martijn
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare

Antwoorden (1)

Dat heeft geen invloed op de hoogte van de uitkering, maar wel op de duur van de uitkering. Je hebt recht op een bepaalde duur van je ww-uitkering. Die duur staat los van de hoogte.
bijvoorbeeld. Als je recht hebt op 24 maanden heb je de eerste 3 maanden recht op 75% daarna wordt het 70%.
Als je de eerste maanden slechts verzoekt om een aanvulling, zal het van het totaal van de 24 maanden worden afgetrokken.
Dat is de situatie zoals het nu is. Hoe het gaat veranderen weet ik eerlijk gezegd niet. Beter zal het er in ieder geval niet op worden.