Heeft tussentijds aanvullend ww aanvragen nadelen?

Ik heb een 1,5 jaar contract bij een uitzendbureau. Na die 1,5 jaar moet ik 6 maanden eruit met daarbij een 6 maanden ww uitkering. Ik ben nou al 4 maanden aan het werk en het begint wat rustiger te worden kwa diensten. Ik kan aanvullende ww aanvragen zodat mijn salaris wordt aangevuld. Mijn vraag nu is heeft dat enig effect op de 6 maanden ww uitkering die ik na afloop van de 1,5 contract krijg?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes

Ps: De hoogte van het bedrag van de maandelijkse uitkering is gebaseerd op de laatste 3 salaris maanden.

Gr

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat heeft geen invloed op de hoogte van de uitkering, maar wel op de duur van de uitkering. Je hebt recht op een bepaalde duur van je ww-uitkering. Die duur staat los van de hoogte. bijvoorbeeld. Als je recht hebt op 24 maanden heb je de eerste 3 maanden recht op 75% daarna wordt het 70%. Als je de eerste maanden slechts verzoekt om een aanvulling, zal het van het totaal van de 24 maanden worden afgetrokken. Dat is de situatie zoals het nu is. Hoe het gaat veranderen weet ik eerlijk gezegd niet. Beter zal het er in ieder geval niet op worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100