Hoe zit het met snipperdagen?

Hoe worden snipperdagen opgebouwd? Is het beter om ze verdeeld op te nemen, dan in 1 keer kwa belasting?

Kortom leg me uit en adviseer mij erover.

Alvast bedankt voor de reacties. Gr

Weet jij het antwoord?

/2500

Snipperdagen zijn je vakantiedagen. Meestal heb je genoeg voor 5 weken vakantie. Naar rato. Als je 5 dagen in de week werkt heb he zo'n 25 vakantiedagen. Werk je 2 dagen in de week dan heb je zo'n 10 vakantiedagen. Je hoeft er dan ook maar 2 op te nemen om een week vrij te zijn. Hoe je ze op neemt maakt voor de belasting niet uit.

Sniperdagen zijn vakantiedagen. Ik denk dat de naam ontstaan is uit een verbastering van 'versnipperde'vakantie. Het aantal dagen wat je krijgt ligt vast in de CAO. Eventueel kan het worden aangevuld met niet uitbetaald overuren of er bij sparen door minder betaald te krijgen dan dat je werkt. Het is niet anders dan dat je een periode bent vrijgesteld van arbeid terwijl je toch uitbetaald krijgt. Je betaalt dus dezelfde belasting dan wanneer je wel zou werken. Het maakt dus ook niet uit of je de dagen een voor een opneemt of allemaal achter elkaar. Bij het laatste zal je werkgever waarschijnlijk geen toestemming geven overigens.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100