Waarom kan je niet met een Jongeren Wereldpas via iDeal betalen? (ABN AMRO) Er staat dan dat dit nummer niet gevonden is etc.

-

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (3)

In welke webshop je ook betaald, elke iDEAL module linkt terug naar je bank.
In het scherm wat je daar te zien krijgt moet je inloggen met je inloggegevens die je voor internetbankieren ook gebruikt.
Heb je die niet of heb je geen internetbankieren?
Dan is betalen via iDEAL niet mogelijk.
Neem contact op met je bank om te zorgen dat je wel kan internetbankieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan ook ingesteld zijn door je ouders/verzorgers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jongeren rekening mag alleen gebruikt worden door iemand van 17 jaar of jonger, de meeste internetwinkels verkopen dingen die niet aan iemand jonger dan 18 verkocht mogen worden, de jongerenrekening kan daarom dus niet gebruikt worden voor iDeal.
Hoofdregel uit de wet is dat een minderjarige (jonger dan 18 jaar) geen contracten mag afsluiten zonder toestemming van zijn ouders. Uitzondering is als het gaat om producten of diensten die ongebruikelijk zijn voor zijn leeftijd. Een kind van tien mag dus snoep kopen bij de Jamin maar geen fiets bij de fietsenmaker. Op internet mag een tienjarige credits kopen voor Habbo Hotel of ander spelletje, maar geen webhostingpakket. Een vijftienjarige mag wel hostingpakketten afnemen want dat is vrij normaal
(mits het een basic pakketje is). Als de minderjarige iets ongebruikelijks heeft besteld, en de ouders maken bezwaar, dan draait de wederpartij in beginsel voor de kosten op. Hij moet alle aanbetalingen teruggeven en op eigen kosten alles terugdraaien. Er is een uitzondering voor het geval het
geleverde de minderjarige tot daadwerkelijk voordeel heeft gestrekt (art. 6:209 BW en 6:276 BW). Hij moet dan de kosten van het geleverde vergoeden.

Toegevoegd na 45 minuten:
Het mag dus wettelijk niet. Dus daarom kan het niet.