Als je geld hebt gehad via een advocaat procedure zoals letselschade moet je daar dan belasting voer betalen ?

En als je het op een spaarrekening zet moet je daar dan ook belasting voer betalen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het geld dat je krijgt ter vergoeding van de schade is belasting vrij. Dit bedrag is immers voor jou omdat je schade hebt geleden (in feite hoor je er dus geen winst op te maken).

Wanneer je er voor kiest om het geld op spaarrekening te zetten kun je mogelijk wel belasting in box 3 betalen (belasting over het rendement dat je haalt uit je vermogen).

Zo betaal je geen belasting over het geld dat je ontvangt als letselschade, maar wel mogelijk rendement uit je vermogen in box 3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Meestal de vergoeding belastingvrij. Maar niet altijd. Lees:
http://www.makemyday.org/letselschade/letselschadevergoeding/belasting/