Ik heb een ipad op speurders.nl gevonden, de verkoper werkt zelf in luxemburg en wil betalen via ebay protection program, is dit veilig?

dit stuurde de man naar mij, is dit te vertrouwen?

Because i live in Luxembourg, the deal will be made through eBay Protection Program. eBay is the independent third party (eBay hold your money until receipt the product). This is 100% safe for both parts because you do not want to pay first, and I do not want to lose time and money. This way, you will be able to inspect the product before committing to buy it, and I know that you have the money.

Have you used the eBay Security Center Department before??
If you want to know next steps, just reply me.

ik heb er wel een goed gevoel over.

mvg. Liselot

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Mijn mening is niet doen. Ik heb ook wel is gezocht en ze komen allemaal met deze verhalen.
Qua 'dure' electronica vind ik spaar even door tot je het nieuw kan kopen of koop het van iemand waar je het kan testen voordat je het koopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit lijkt me niet te vertrouwen nu ik niet heb kunnen vinden dat Ebay of Paypal als onafhankelijke derde het geld onder zich houdt. Deze constructie kan dus niet en lijkt mij een opzetje om je geld afhandig te maken zonder dat je er iets voor terug zal krijgen. Ebay biedt wel koper/verkoper bescherming en Paypal ook, maar daarvoor moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen die in de bronnen zijn te raadplegen. Kijk hier eens naar en als je denkt dat de transactie niet aan de voorwaarden voldoet dan zou ik een andere manier zoeken om je Ipad te krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Even een toevoeging: Als jij via Speurders bij die man bent gekomen zal je de transactie in elk geval via Ebay moeten afhandelen anders heb je zeker geen bescherming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet doen! Als t in t engels staat is het meestal al verdacht. In de autoverkoop kom je dit ook dagelijks tegen. Zeker niet doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
check de verkoper via https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml of via http://www.scamadviser.com/