Ik zit sinds 2010 bij eneco groenvast voor 3 jaar. maar nu oxxio die ipad actie heeft vroeg ik me af als ik overstap ben ik dan veel meer kwijt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Ik las dit een paar dagen geleden toevallig:
Beste Radarforumleden,

Oxxio adverteert op het moment met een gratis nieuwe iPad (3e generatie denk ik) bij een 3 jarig (vast) contract. Bron: https://www.oxxio.nl/oxxio-thuis/klant-worden/ipad

Wie wil die nou niet? Maar LET OP: Het vastrecht bij de iPad-actie is HEEL HOOG. Namelijk dik 75 euro (2x voor gas en stroom): dus 150 euro per jaar. Over 3 jaar is dat 450 euro.

De reguliere vastrecht tarieven zijn echter meestal zoiets als 27 euro per jaar (12x2,25 (Nuon) of 24 euro (1,99x12 Dong). Bij Oxxio iPad actie is dit dus: 6,50 per maand. Dat is 4 euro (2x) p/maand duurder: is 8 eurox36 mnd = is al 288 euro 'extra' kosten bij Oxxio i.t.t. een aantal andere leveranciers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar een maandtermijn is uit meer dan alleen vastrecht samengesteld. Het vastrecht kan hoog zijn, terwijl de tarieven enorm laag kunnen zijn. Dan is het voor veelgebruikers goedkoper om een hoger vastrecht en een lager tarief te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar waarschijnlijk weegt dat niet op t.o.v. de termijnen.
Als je op dit moment overstapt terwijl je contract nog niet afgelopen is, betaal je een opzegpremie. Die opzegpremie is ,als het contract nog minder dan 1,5 jaar loopt, 50 euro per product (gas en elektriciteit), dus 100 euro.

Vaak nemen nieuwe energieleveranciers die opzegvergoeding over als je een tijdje daar klant blijft, dus het hoeft niet veel extra te kosten om over te stappen naar de Oxxio.

Toch zou ik het zelf niet doen, ik heb zelf namelijk bij een energieleverancier gewerkt en de meeste gruwelverhalen kwamen bij Oxxio vandaan. Volgens mij hebben ze hun zaakjes daar niet op orde. Ik denk ook dat je het beste voor de voordeligste energieleverancier kunt gaan qua tarieven en vastrecht, dat scheelt je per jaar al een ipad aan kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die i-Pad is een lokkertje. Trap er niet in. Bij elk contact/abonnement wat je afsluit & waar een cadeau bij zit, betaal je er, over de looptijd, gewoon zélf voor. Denk je echt dat je zómaar gratis iets krijgt...? Wil je energie of een i-Pad? Bedrijven doen álles om klanten te werven, lees ronselen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk wel, het vastrecht is veel hoger. Voor mij was het verschil ruim 4 euro voor gas en 4 voor electra, dat is al 8 euro per maand, maal 36, want je moet voor 3 jaar een contract tekenen en daar komt dan nog een boete bij voor het te vroeg stoppen bij eneco.
Even rekenen dus........