Kan ik een contair reiniging abbo opzeggen

Ik heb paar weken geleden een contair reiniging afgesloten mijn vader was niet thuis dus heb ik het op mijn naam de abbo genomen krijg ik net te horen dat het niet nodig is kan ik het nog opzeggen ik ben ook geen 18 dus eigenlijk zou ik helemaal geen abbo kunnen afsluiten heb geld is al wel van me rekening geschreven

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als jij nog niet eens achttien bent, is je handtekening onder een dergelijk contract dus eigenlijk niet eens rechtsgeldig. Maar dat kan de verkoper in kwestie niet altijd met het blote oog zien.

Je vader kan het beste zo spoedig mogelijk contact opnemen met het bedrijf om het contract per onmiddellijk te laten ontbinden, en te proberen het geld terug te krijgen.

Er zit wel één klein addertje onder het gras : volgens de colportagewet had je ongeveer 12 dagen (verschilt per soort aankoop en staat in het contract) de tijd om de hele overeenkomst terug te draaien, en DIE periode is verstreken. Dat je vader dat niet gedaan heeft, betekent dat hij OF zelf laks is geweest, OF dat jij het hem niet meteen hebt verteld. In dat geval zul je er dus vermoedelijk minimaal een periode aan vastzitten - en wie dat betaalt, dat zul je moeten uitvechten met je vader...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vader zal het bedrijf zal moeten aanschrijven met de mededeling dat hij geen toestemming heeft gegeven en het bedrijf nooit met jou dat abonnement had mogen afsluiten.