Nee want dat zijn verdienste uit een vorig dienstverband een afrekening zoals dat heet. Op dit geld had je namelijk nog recht voor je de ww inging.
3 jaar geleden
Dat zit in de berekening verwerkt.

Van het UWV:
"Wij berekenen de hoogte van uw WW-uitkering met het sv-loon (sociale verzekeringsloon) dat u verdiende in het jaar voordat u werkloos werd. Ook als u dit loon bij verschillende werkgevers verdiende. Of als u het heeft verdiend in verschillende dienstverbanden bij dezelfde werkgever. U kunt deze dienstverbanden en inkomsten bekijken op Mijn UWV bij uw arbeidsverleden."

Jaar is hier geen kalenderjaar maar een periode van 12 maanden. Het UWV neemt de maand VOOR de maand waarin je werkloos werd en kijkt dan 12 maanden terug.
.
Van het UWV:

@Dagloon
Uw dagloon is het loon dat u gemiddeld per dag verdiende. Hiervoor delen we uw sv-loon door het totale aantal werkdagen van de maanden waarin u loon kreeg.

De periode van 1 jaar begint 1 jaar en 1 kalendermaand (of vierwekenperiode) voor uw eerste werkloosheidsdag.
De periode eindigt op de laatste dag van de een-na-laatste volledige maand (of vierwekenperiode) voordat u werkloos werd. De laatste volledige maand of vierwekenperiode telt dus niet mee.

Voorbeeld: U bent werkloos geworden op 1 april 2019 en u ontving uw loon per maand. De periode van een jaar loopt dan van 1 maart 2018 tot en met 28 februari 2019. Uw loon over de maand maart 2019 telt dus niet mee voor de berekening van uw dagloon.

Is uw dagloon hoger dan het wettelijk maximumdagloon van € 219,28? Dan gaan wij bij het berekenen van uw uitkering uit van het wettelijk maximumdagloon.

WW-maandloon
Met uw dagloon berekenen wij wat u gemiddeld per maand verdiende (uw WW-maandloon). Uw WW-maandloon is uw WW-dagloon maal 21,75 (het gemiddelde aantal werkdagen per maand).@
Toegevoegd op 20 februari 2021 16:18: tekst