Als je bij een ruzie iemands telefoon uit de handen slaat en die gaat kapot. wordt die dan vergoed door de aansprakelijkheidsverzekering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het lijkt me niet: het is opzettelijke vernieling.
De dader zal de schade gewoon moeten vergoeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is sterk afhankelijk van de omstandigheden van het geval. Bij aansprakelijkheidsverzekeringen is normaliter een opzet-clausule opgenomen in de polis die opzet en bewuste roekeloosheid uitsluit. Er is sprake van opzet of bewuste roekeloosheid wanneer de opzet ziet op de gedraging zelf, waarvan ik meen dat hier in casu sprake van is, wordt in beginsel niet tot vergoeding overgegaan. Zoals gezegd is dit echter afhankelijk van de omstandigheden van het geval en kan een beroep door de verzekeraar op de opzet-clausule naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zijn. Meer info nodig voor meer info dus :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet vermeldt dat de vernieling opzettelijk gebeurde en de verzekeraar vraagt er niet naar, dan heb je geen valse informatie verstrekt en bestaat de mogelijkheid dat de verzekering tot uitkering over gaat.
aan de andere kant zal de verzekering proberen onder de claim uit te komen, al is die ook nog zo legitiem.
Dat schijnt dan weer wel te mogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dergelijke adviezen vind ik een - waard
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waaruit concludeer jij, dat mijn antwoord een advies. Er wordt veel te veel ins blaue hinein geïnterpreteerd.
Maar toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw laatste zin geeft duidelijk weer dat jij geen enkele moeite hebt om te doen wat de verzekeringmaatschappijen ook doen. Had je die laatste zin maar weg moeten laten.
En eh...... graag gedaan hor!